Kommer snart

Hellooo! Ehm ja... inte för att jag tror att det är några som läser den här bloggen men i alla fall så ville jag bara berätta att jag håller på med ett skolprojekt i skolan och att det är det denna blogg är till för. Det handlar om landet Kenya som ligger i Afrika. Om hur dem har det där och i deras skolor. Vi i skolan ska skriva varsitt projekt om det och samla in 100-200kr var till Gundua foundation. Pengarna går bland annat till att starta och bygga upp flera skolor där. Just nu är det ca 45 miljoner barn i Afrika som inte går i skolan och enligt mig är det helt fel. Projektet kommer upp den 28 augusti och ni får jättegärna läsa det och om ni känner att ni vill hjälpa till så ge gärna ett bidrag till Gundua foundation.
/Alva

Kommentarer
Postat av: Pergus

Allmän kommentar från mig är att jag tycker du har gjort ett genomarbetat och intressant projekt som är kul att läsa=).

Du visar också att du är uppe och analyserar på högre betygskriterier i ditt arbetet.



Det du kan utveckla imorgon är att göra lite mer jämförelser mellan Kenya och Sverige som du gjorde på ett bra sett i avsnittet om skolan.



Bra idé att göra projektet som en blogg Alva, det blir lättare att kommentera då också för mig:)

2009-08-26 @ 18:01:24
Postat av: malin

Bra blogg! jag har också detta i skol uppgift och hitta detta med bra information och bilder!

2011-05-10 @ 20:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0